Đào tạo
|
A Study on EFL University Teachers’ Emotion Regulation Strategies in the classrooms in Vietnam
Góp ý
A Study adapted the process model of emotion regulation (Gross, 1998, 2015) and made it applicable to studies in English language teaching. The study highlights the reality that while teaching English, EFL teachers faced emotional situations in which they had to adjust their cognitive process first and then make changes to their teaching. The study results show that the process model of emotion regulation should not be understood as being stimulus-response processes or teachers being affected by external factors leading to their emotional responses. It is a looping process in which their emotions come and go and may be repeated. Therefore, the subject matter, and the teaching and learning contexts both are specific matters leading to certain kinds of emotions of the EFL teachers in the current study Ph.D. Candidate: Ngo Thi Cam Thuy ---------------------------------------------------------- Tác giả: Ngô Thị Cẩm Thuỳ
Các tin mới hơn
Các tin đã đăng
|
Tin tức, sự kiện nổi bật
Thông báo số 01 viết bài tham dự Hội thảo “30 năm thực hiện Nghị định 30/CP của Chính phủ, phát triển Đại học Huế thành Đại học Quốc gia”
(15-08-2024 09:31)
Thông báo tuyển sinh đại học bằng hai, liên thông từ trình độ trung cấp, cao đẳng lên đại học tại Khoa Kỹ thuật và Công nghệ - Đại học Huế năm 2023 đợt 3
(19-10-2023 14:46)
Thông báo Danh sách tập thể và cá nhân được đề nghị công nhận các danh hiệu thi đua và hình thức khen thưởng năm học 2022 - 2023
(21-08-2023 10:27)
Tin tức, sự kiện mới nhất
Liên kết
|